Rekord för Marathon.se
Löpar- och träningstidningar är glada för upplagor på 30000.
På onsdagen kom den senaste officiella statistiken med de mest besökta intenettjänsterna i Sverige. Siffror som visar att Marathon.se sopar banan med annan media:
Den nya rekordnoteringen för Löparportalen Marathon.se är 160 377 unika besökare som under förra veckan tittade på 2 350 809 sidor.
Genom sitt nära samarbete med Sveriges största lopp får Marathon.se extra mycket trafik vid stora evenemang som GöteborgsVarvet, Lidingöloppet - och Stockholm Marathon som avgjordes i lördags.
Rapporteringen från Stockholm Marathon och resultatsidorna svarade för flest träffar förra veckan. Under en normalvecka är det träningsartiklar och träningsprogram som är de mest uppskattade sidorna.
Succé för Speed on Map
Marathon.se satsar också förutom sitt mer konventionella material på nya interaktiva tjänster.
Nya tjänsten Speed on Map användes av 21041 nyfikna som tittade på den interaktiva resultatgrafiken.
De olika statistikverktygen som finns gör att Marathon.se har bra överblick vilka sidor som besöks mest, men också vilka sökord som leder till webbplatsen, vilka webbläsare som användarna har och mycket annat som är viktigt för webbplatsens utformning,
Statistiken för annonsörsföreningen mäts inte genom Marathon.se: egen teknik utan av det oberoende mätföretaget Nielsen Netratings.
Varje vecka presenteras en officiell topplista av intresseorganisationen Sveriges annonsörer. Listan toppas av MSN:s nätverk (Microsofts förinstallerade webbplats) följt av Hotmail och Aftonbladet.
På 78:e plats vecka 22 kommer Marathon.se - en uppgång med 5 procent mot veckan innan! 419 sidor ingår i denna statiistik.