Priskriget uteblev på sportmässan
På GöteborgsVarvets sportmässa har det vissa år varit rena priskriget, men i år är erbjudandena modesta överlag, men sortimentet desto bredare.
En del spännande produktnyheter visas, som Garmins Forerunner 610.
Med pekskärm och en rad finesser så är det en top-of-the-line modell som presenteras. Ett fåtal ex har tagits in till Sverige och 20 av dem säljs på mässan.
Det som är mest slående med årets mässa är dock att det är rymligare än tidigare. Den stora friidrottshallen är som tidigare huvudhall men löparna börjar med att hämta nummerlappen i den intilligande ishallen Frölundaborg.
– Friidrottens Hus räcker inte längre till, så i år har vi utökat och använder oss även av Frölundaborg, berättar Madeleine Aronsson, mässansvarig.
Det innebär att utställningsytan har vuxit med 700 kvadratmeter. En yta som huvudsponsorn adidas, som satsar stort på GöteborgsVarvet, bokat.
– Tack vare det nya utrymmet har vi kunnat ta in nya utställare. Trots det har det varit fullbokat sedan länge, säger Madeleine Aronsson.
Förra årets räknades 80 000 besökare in och GöteborgsVarvet Sport&Hälsa är därmed en av Sveriges mest välbesökta mässor. I fjol såldes varor för cirka 18 miljoner under fyra dagar.
I år deltar 59 utställare från olika branscher med produkter relaterade till löpning och hälsa; kläder, skor, kosttillskott, sportmagasin, arrangörer med mera och mässan är naturligtvis öppen för alla, även de som inte springer GöteborgsVarvet.
Öppettider:
Torsdag 19 maj 11-21:00
Fredag 20 maj 09-21:00
Lördag 21 maj 09-18:00
Söndag 22 maj 09-15:00