Premiär för nya maratonkollektionen

Kollektionen för årets ASICS Stockholm Marathon består av åtta klädesplagg för herrar och nio för damer.

Ett par hundra löpare samt representanter för media besökte på tisdagskvällen Löplabbets butiker på Kungsgatan i Stockholm när den nya klädkollektionen för ASICS Stockholm Marathon 2011 visades för första gången.

Den specialdesignade klädkollektionen består av vindjacka, två olika tränings T-shirts, linne, shorts, korta tights, långa tights och keps.
Samtliga plagg finns i både dam- och herrmodell. För damerna finns dessutom en kort löparkjol.

Det är första gången som en så omfattande klädkollektion tagits fram inför ett svenskt långlopp.

Klädkollektionen finns nu till försäljning hos Löplabbet på Kungsgatan i Stokholm. Längre fram kommer kollektionen också att finnas i Löplabbets internetbutik www.loplabbet.se.
Givetvis kommer kollektionen också att finnas till försäljning vid nummerlappsutdelningen för ASICS Stockholm Marathon. Då kommer det dessutom att finnas fler ASICS Stockholm Marathon T-shirts i olika färger och olika design.

– Vi har en butik på 300 kvadratmeter vid nummerlappsutdelningen, så vi kommer att kunna erbjuda alla löpare god service, säger Tom Kellheim som är vd för Löplabbet.
– Från Löplabbets sida är vi glada att få ha ett event vid ASICS Stockholm Marathon. Det är första gången som vi är med som sponsor för den tävling som är kronan bland juvelerna när det gäller svensk löpning.

För ASICS var premiärvisningen av klädkollektionen starten för en intensiv period inför den 28 maj då ASICS Stockholm Marathon avgörs.
– Målet är att det ska synas på stan att loppet är på gång. Vi vill tillsammans med arrangörsklubbarna lyfta ASICS Stockholm Marathon, bland annat genom en omfattande kampanj med utomhusreklam, förklarar Erik Nystedt som är marknadsansvarig för ASICS Norra Europa.