Haglöfs in på löparmarknaden
Haglöfs ger sig in på löparmarknaden. Den här säsongen lanserar det svenska friluftsmärket en kollektion med löparkläder, linnen shorts, och naturligtvis mer avancerade funktionsjackor och tajts. Företaget blir också huvudsponsor för Sveriges äldsta bergslopp.
- Det är en naturlig fortsättning för oss att ge oss in i löpning och äventyrslopp, säger Haglöfs marknadschef Carl Hård af Segerstad.
Haglöfs kommer från fjällvandring och friluftsliv via multisport nu in på löparmarknaden. Just nu pågår insäljning av den första löparkollektionen som innehåller löparryggsäckar, skalplagg men även linnen och shorts.
Haglöfs har också gjort ett treårs avtal som huvudsponsor för BAMM, Björkliden Arctic Mountain Marathon.
- Det finns potential i arrangemanget och jag hoppas att vi också kan tillföra en del, säger Carl Hård af Segerstad.
Loppet i Björkliden är klassikern bland svenska bergsmaror. Redan 1994 avgjordes det första loppet och som mest har drygt 500 deltagit i det extrema äventyrsloppet.